Sporządzenie AKTU ZGONU
Podstawa prawna:
art. 64-69 ustawy z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego /Dz.U. 1986r. Nr 36, poz.180 z późniejszymi zmianami/
Wymagane dokumenty :
- Karta zgonu - zaświadczenie lekarskie
- Dowód osobisty osoby zmarłej
- Książeczkę wojskową (mężczyźni do 50 lat)
- Do wglądu; - dowód osobisty współmałżonka
- odpis skrócony aktu małżeństwa w przypadku osób
zamężnych/żonatych,
- odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osób
stanu cywilnego -panna/kawaler
Opłaty:
- 3 szt. odpisów wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu - zwolnione od opłaty, podanie o ich wydanie - 5 zł.
Termin załatwienia sprawy :
Z chwilą zgłoszenia zdarzenia i przedstawienia dokumentów
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego właściwy z miejscem zgonu osoby zmarłej.
UWAGI:
Zgon osoby zgłasza się w Urzędzie Stanu Cywilnego najpóźniej ciągu 3 dni od dnia zgonu. W przypadku gdy zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, termin zgłoszenia zgonu ulega skróceniu i należy go dokonać w ciągu 24 godzin.