Sporządzanie aktu zgonu

Sporządzenie AKTU ZGONU
 
Podstawa prawna:
art. 64-69 ustawy z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego /Dz.U. 1986r. Nr 36, poz.180 z późniejszymi zmianami/
Wymagane dokumenty :
  • Karta zgonu - zaświadczenie lekarskie
  • Dowód osobisty osoby zmarłej
  • Książeczkę wojskową (mężczyźni do 50 lat)
  • Do wglądu; - dowód osobisty współmałżonka
- odpis skrócony aktu małżeństwa w przypadku osób
zamężnych/żonatych,
- odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osób
stanu cywilnego -panna/kawaler
Opłaty:
    • 3 szt. odpisów wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu - zwolnione od opłaty, podanie o ich wydanie - 5 zł.
 
Termin załatwienia sprawy :
Z chwilą zgłoszenia zdarzenia i przedstawienia dokumentów
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Stanu Cywilnego właściwy z miejscem zgonu osoby zmarłej.
 
UWAGI:
Zgon osoby zgłasza się w Urzędzie Stanu Cywilnego najpóźniej ciągu 3 dni od dnia zgonu. W przypadku gdy zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, termin zgłoszenia zgonu ulega skróceniu i należy go dokonać w ciągu 24 godzin.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 26 kwietnia 2012 04:47
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 2176
26 kwietnia 2012 04:47 (Administrator) - Zmiana treści zakładki.
26 kwietnia 2012 04:47 (Administrator) - Dodanie nowej zakładki.