Sporządzanie aktu zgonu

Wymagane dokumenty

  • Karta zgonu - zaświadczenie lekarskie
  • Dowód osobisty osoby zmarłej
  • Książeczkę wojskową (mężczyźni do 50 lat)
  • Do wglądu; - dowód osobisty współmałżonka
- odpis skrócony aktu małżeństwa w przypadku osób
zamężnych/żonatych,
- odpis skrócony aktu urodzenia w przypadku osób
stanu cywilnego -panna/kawaler

Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Stanu Cywilnego właściwy z miejscem zgonu osoby zmarłej.

Opłaty

3 szt. odpisów wydawane bezpośrednio po sporządzeniu aktu zgonu - zwolnione od opłaty,

Termin i sposób załatwienia

Z chwilą zgłoszenia zdarzenia i przedstawienia dokumentów

Podstawa prawna

art. 64-69 ustawy z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego /Dz.U. 1986r. Nr 36, poz.180 z późniejszymi zmianami/

Inne informacje

Zgon osoby zgłasza się w Urzędzie Stanu Cywilnego najpóźniej ciągu 3 dni od dnia zgonu. W przypadku gdy zgon nastąpił wskutek choroby zakaźnej, termin zgłoszenia zgonu ulega skróceniu i należy go dokonać w ciągu 24 godzin.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 kwietnia 2012 10:46
Dokument wprowadzony do BIP przez: Administrator
Ilość wyświetleń: 1675
06 lutego 2014 10:12 (Bogna Stysiak-Gałka) - Aktualizacja danych sprawy.
27 kwietnia 2012 10:46 (Administrator) - Utworzenie sprawy.